zona el peladet
Zona molt inhòspita amb bones vies i increïbles vistes del Pirineu els dies gèlids d’hivern.
Zona Oriental
Accès de la pista que ens porta a la Roca Alta i que surt a l’esquerra ben a prop de la Font de la Figuera o a peu també podem accedir amb una bona remuntada des de la Font de les Bagasses ( Terradets ) . Trobarem el poble abandonat situat en una mena de coll amb unes vistes úniques on encara queda dempeus l’església romànica amb alguna pintura al seu interior .
Escalades
1-Via David Duaigües
Via dedicada a un molt bon amic en el seu record en un paratge espectacular. Tenia moltes ganes de fer aquesta via i la vaig poder escalar finalment al Juny de 2014. Trobareu un pot a dalt del cim per poder deixar un escrit just al costat de la sabina-reunió.
Aproximació 30′ camí dela portella fins trobar-nos a un petit contrafort a sota de la via
En total són 5 llargs semiequipats molt macos amb un equipament molt encertat. Roca excel·lent.
3er llarg un 6a preciós
Un Vídeo creat per Jordi Varela en record del David i de la Via
2-Via Guineu Lliure
Via que transcorre en la part central del Peladet amb bona roca i trams de fissura tot i que està força equipada-Orientació Sud
Ressenya i 2on llarg de placa molt guapo
Neandertal a la Cova de l’ultim llarg i Cim del Peladet
3- Via Azul 300m 6a
Via en un entorn molt salvatge amb trams molt variats i en general bona roca llevat de l’últim llarg que hi ha algun bloc dèbil . Aproximació en 40′ i descens remuntar carena i trobar el Pas nou per tornar al poble de Rúbies . Hem portat 1 joc aliens + 14 cintes + estreps + camalots fins al 3 .
Ressenya luichy i placa 2on llarg
Tram 7b ( A0-6a ) 3er llarg i savina morta reunió 5è llarg
Anna , Joan i jo a la 6ena reunió .
Cova al 7è llarg
Sector Occidental
On accedim des de l’aparcament de les Bagasses al congost de Terradets i remuntem un camí-tartera fins als peus de via . El descens cal estudiar’ho bé i buscar millor la instal.lació de ràpels .
Accès des de Terradets
1- Via L’avi de la Mel 190 m 6b
Bona via de 5 llargs amb una combinació de plaques , fissures i petits diedres . Escalada tècnica sobretot de peus .
Ressenya Ganxets i sostre 3er llarg
– 1er llarg: Sortim d’un arbre per placa on es pot protegir entre parabolts – 2on llarg: Placa espectacular amb assegurances que allunyen però es tot un plaer – 3er llarg: Començem per un sostre característic per fer diagonal en baixada per acabar pujant per un tros mig trencat.
– 4rt llarg: Molt bonic amb canto tot i que s’ha de posar molt bé els peus, com en tota la via . – 5è llarg: Amb un pas obligat per trobar una fissura i ens marca un flanqueig a esquerres per arribar a la part final .
Aproximació : 45′ i material hem passat amb joc d’aliens i camalots i totems fins al 3,5 ( tascons petits, mitjans poden anar bé ) Baixada: 3 ràpels ( vigilar el 2on per les sabines que hi han )
2- Via Jordi Jutglar 220m 6a
Via bona en un entorn bastant salvatge , amb aproximació des de l’aparcament del congost de Terradets pel camí que voreja la paret del Peladet ( Part Baixa ) fins a un esperó marcat on comença la via ( Sud ).
La baixada la vam fer pujant al cim i va ser molt llarga i pedregosa , creiem que millor fer-la per la vessant Nord-Oest. Vam portar un joc de friends complet fins el 4 i aliens.
La bavaressa del 2on llatg es molt bona però hi ha que apretar les dents.
Bona Ressenya Rumbopatagonia:
http://rumbopatagonia.blogspot.com.es/2008/07/el-peladet-cara-oeste-terradets.html
3- via escurço
Bona via reequipada amb esperit d’aventura entre plaques de qualitat i no d’altres com la 3era tirada que cal vigilar d’una llastra de grans dimensions. Hem dut cams fins 3 i 13 cintes . 4 ràpels i avall amb Eloi Bisbal al 2017 i amb Jordi Lezcano + Ivan Segura al 2022
4- via la festa del paca
5- via pajaros de barro
Via interessant , curta però intensa i bona roca. Té llargs de navegació però et deix un bon gust de boca entre la pujada i baixada a peu. ( no pujar fins al coll i baixar per la tartera que és una matada ). Amb Paula 2022



